Čo je to SEO

Čo je to SEO?


SEO alebo optimalizácia pre vyhľadávače je proces zviditeľnenia web stránok alebo informácií vo vyhľadávačoch ako Google, Yahoo, Bing, Youtube a podobne.
Skratka SEO vznikla z anglických slov Search Engine Optimization, ktorú ľudia často nesprávnym spôsobom prekladajú ako optimalizácia pre vyhľadávače. Vskutočnosti je to optimalizácia pre ľudí, pretože sú to práve ľudia kvôly ktorým sa snažíme vo vyhľadávačoch uspieť.
V naších končinách si SEO najčastejšie spájame s vyhľadávačom Google, takže ak hovoríme o SEO, hovoríme takmer vždy o Google.
To je dôvod, prečo väčšina ľudí chce dostať svoj web na prvé miesta.

SEO je skvelá vec, ktorá pomáha vlastníkom web stránok získavať návštevnosť a úspešne rásť. Tento sprievodca vám poskytne základný prehľad o tom, ako vyhľadávače fungujú a vy tak lepšie pochopíte čo SEO znamená.
Ak si prečítate toho sprievodcu až do konca, môžem vám zaručiť, že budete vedieť o SEO viac ako 99% vaších konkurentov.

2 Oslova článku
Organické výsledky vs platené výsledky
Prečo je SEO dôležité

3 Organické výsledky VS platené výsledky
Google rozdeľuje výsledky vyhľadávania na dve časti: platenú a organickú.

Organická časť
V organickej časti sa nachádzajú stránky, ktoré sú pre Google a jeho užívateľov najviac prínostné. Inými slovamy tieto firmy robia skvelé SEO. Tieto výsledky vyhľadávania sú zdarma a môžete ich získať iba vlastnou zásluhou. Nedajú sa teda žiadnym spôsobom kúpiť (preto ich voláme aj ako pirodzené výsledky). Google sám rozhodne, ktoré stránky zobrazí a ktoré nie. Používa na to stovky rôznych faktorov.
Aj keď nepoznáme úplne všetky faktory, podľa ktorých Google určuje pozície jednotivých stránok, mám pre vás skvelú správu. Väčšinu z nich poznáme a dajú sa využiť vo váš prospech.

Platená časť
V tejto časti Google sa nachádzajú platené reklamy, ktoré sa zobrazujú nad alebo pod organickými výsledkami. Tieto reklamy fungujú na princípe PPC (čo je skratka z anglického Pay Per Click). Inak povedané, platíte len za výsledok. Iba vtedy, ak niekoho zaujme vaša ponuka a klikne na reklamu.
Výhodou platenej reklamy je, že sa v pomerne krátkom čase viete zobraziť na prvých pozíciách Googlu, ale musíte za to platiť. Funguje to na princípe kreditu. Napríklad si nabijete kredit v hodnote 500 eur a za každé jedno kliknutie, teda návštevu na vašu stránku zaplatíte určitú sumu. V niektorých prípadoch to môže byť 1 euro a inokedy zas 10 eur. Závisí od počtu inzerentov a ceny daného kľúčového slova na ktoré sa chcete zobrazovať. Platí tu princíp. Čím viac ľudí inzeruje na dané kľúčové slovo, tým je cena za kliknutia vyššia.

4 Prečo je SEO dôležité?
Stručne povedané: vyhľadávanie je veľkým zdrojom premávky.
Povedzme, že prevádzkujete spoločnosť na zásobovanie strán. Podľa Plánovača kľúčových slov Google vyhľadáva 110 000 ľudí „párty potreby“ každý mesiac.

Ak vezmeme do úvahy, že prvý výsledok v službe Google získa okolo 20% všetkých kliknutí, každý mesiac to znamená 22 000 návštevníkov, ak sa zobrazia na vrchu stránky.

Ale kvantifikujme to – koľko majú títo návštevníci hodnotu?
Priemerný inzerent pre túto vyhľadávaciu frázu minú okolo 1 dolára za kliknutie. Čo znamená, že internetový prenos 22 000 návštevníkov stojí za zhruba 22 000 dolárov mesačne.

A to je len pre hľadanú frázu. Ak je váš web priateľský k SEO, môžete ohodnotiť stovky (a niekedy tisíce) rôznych kľúčových slov.
V iných odvetviach, napríklad v oblasti nehnuteľností alebo poistenia, je hodnota prevádzky vyhľadávacích strojov výrazne vyššia.
Napríklad inzerenti platia viac ako 45 dolárov za kliknutie na hľadanú frázu „úvodzovky s cenami za poistenie automobilov“.

Pre vašu marketingovú stratégiu existujú 3 hlavné výhody pre vyhľadávače:
1 Návštevnosť z vašeho SEO úsilia je zdarma.
2 Návštevnosť bude konzistentná ako náhle sa umiestnite vysoko
3 Máte príležitosť osloviť masívne publikum, ku ktorému by ste nemali žiadny prístup.

5. Titulok

1.1 Titulok
Titulok, alebo title tag je krátky nadpis, ktorý popisuje obsah stránky a Google ho zobrazuje vo výsledkoch vyhľadávania.


Uvedomte si, že je to prvá informácia, ktorú ľudia uvidia, keď prídu do kontaktu s vašou stránkou.
Najlepšie titulky sú vždy jasné, stručné a relevantné. To ale nestačí, musia tiež obsahovať najdôležitejšie kľúčové slová.

1.1 Dĺžka titulku
Presne stanovená dĺžka titulkov neexistuje. Google momentálne zobrazuje titulky na základe šírky. Teda tie, ktoré sú dlhé maximálne 600 pixelov.
Ak sa zmestíte do 60 znakov, môžete očakávať, že približne 90% titulov bude zobrazovať správne. [6]
Ak to s počom znakov preženiete, váš titulok bude pravdepodobne skrátený.

Pozrite sa na tieto dva titulky. Uvidíte, že prvý nadpis je o niečo dlhší.

Prvý nadpis je síce dlhší, ale má v skutočnosti o jeden znak nemej.
Ako je to možné?
Pretože prvý nadpis obsahuje až 3x písmeno „m“. Toto písmeno je oveľa širšie ako ostatné písmená. Preto je prvý nadpis dlhší aj napriek tomu, že má o 1 znak menej.

1.3 CTR
a) Otázka je skvelý spôsob, ako vylepšiť titulok.
Ak chcete preraziť na kľúčové slovo „odlet bocianov“ odlíšte sa a použíte titulok „kedy odlietajú bociany?“

Položením otázky vzbudíte u ľudí zvedavosť a dáte im motiváciu kliknúť.

1.4 Značka
Kľúčové slovo v značke popisu: Google nepoužije značku metaznačenia ako signál priameho hodnotenia. Vaša značka popisu však môže ovplyvniť mieru prekliknutia, ktorá je kľúčovým faktorom pri hodnotení. [2]

6. Meta Description
Meta description alebo meta popis je krátky odsek textu, ktorý popisuje obsah stránky. Je to v poradí tretia informácia, ktorá sa zobrazí ľudom vo výsledkoch vyhľadávania.

Ideálna dĺžka meta popisu je 158 znakov.
Preto nešetrite slovami a snažte sa využiť celý priestor.
Na druhej strane si dajte pozor, aby ste to s počtom znakov neprehnali. Google potom nedokáže zobraziť úplne všetko a tak časť z textu odsekne.

 

Pridajte do popisu najdôležitejšie kľúčové slová. Vyhľadávače väčšinou tieto slová zvýraznia, ak najdu zhodu s tým čo ľudia akuálne hľadajú.


Rovnako ako pri titulkoch, píšte meta popis čo najpútavejšie a zároveň tak, aby zodpovedať obsahu, ktorý sa na stránke nachádza. Čím zaujímavejčí je, tým viac návštevníkov na stránky získate.


7. URL
– kľúčové slová do url
– Nepoužívajte automaticky generované adresy URL s obrázkami a znakmi:
www.example.com/2017/post318e7a349f6
Použite adresy URL zodpovedajúce vášmu obsahu a jeho názvu:
www.example.com/how-to-bake-pizza
Špecialisti na SEO a blogeri tvrdia, že krátke adresy URL sú v službách Google lepšie. Myslíme si, že je to záležitosť používateľskej skúsenosti. To samozrejme neznamená, že 20-slovná adresa URL je v poriadku.
– doména
– https
– autorita domény
– Dĺžka adresy URL: Príliš dlhé adresy URL môžu poškodiť viditeľnosť vyhľadávacieho nástroja stránky. Niekoľko priemyselných štúdií v skutočnosti zistilo, že krátke adresy URL majú tendenciu mať mierne výsledky vo výsledkoch vyhľadávania Google.
– Matt Cutts v tomto videu uvádza, že: „Rozdiel medzi doménou, ktorá má šesť mesiacov, a rokom, v skutočnosti nie je vôbec taký veľký.“[1]
Inými slovami, používajú vek domény. Nie je to však také dôležité.
doména by mala byť .sk prípustné je aj .eu .com … iné doméne neodporúčam

 

8. Optimalizácia obrázkov
Chcete dať každému obrázku na vašom webe popisný názov súboru a alternatívny text.

Pomáha to spoločnosti Google (a používateľom so zrakovým postihnutím) porozumieť tomu, čo sa zobrazuje na každom obrázku.
Ak to má zmysel, urobte jeden obrázok optimalizovaný okolo cieľového kľúčového slova. Použite teda názov súboru, ktorý obsahuje vaše cieľové kľúčové slovo (napríklad on-page-seo-chart.png). A to isté kľúčové slovo použite ako súčasť vašich obrázkových značiek alt.

Ďalším dôvodom na optimalizáciu obrázkov pre SEO: poskytuje vyhľadávacím nástrojom ďalšie vodítko o tom, o čom je vaša stránka … čo jej môže pomôcť umiestniť sa vyššie.
Inak povedané: keď Google uvidí stránku s obrázkami „modrých miniaplikácií“ a „zelených miniaplikácií“, povie im: „táto stránka je o miniaplikáciách“.

Ako to nerobiť? Pozrite si nasledujúci obrázok

Nepíšte, že upratovanie bratislava, napíšte že mačiatko, ktoré leňoší.


9. Spätné odkazy
Aj v prípade všetkých trendov v oblasti SEO, ktoré sú uvedené v tejto príručke, je SEO v roku 2020 stále o obsahu a odkazoch.
Bez úžasného obsahu nikdy nedostanete odkazy.
A bez vytvárania odkazov nezískate prvú stránku.
Ak sa nenachádzate na prvej stránke spoločnosti Google, nezáleží ani na vizuálnom vyhľadávaní, CT-R, úmysle vyhľadávania (a na všetkých ďalších trendoch v oblasti SEO do roku 2020, ktoré sú uvedené v tejto príručke).
– Neprirodzený príliv odkazov: Náhly (a neprirodzený) príliv odkazov je určite ohnivým signálom falošných odkazov.

Budovanie spätných odkazov

Začnite premýšľať o vašom marketingu inak. Píšte blog, natáčajte videá, nahrávajte podcasty a tento obsah propagujte všade kde môžete.
Opisujte ako funguje to, čo ponúkate. Hovorte o výhodách a podobne.
Vytvorete skvelý obsah ktorý ľudí zaujme a budú chcieť na neho odkazovať. Tým vzniknú tie najcennejšie spätné odkazy, pretože ich získate prirodzenou cestou.
https://web.archive.org/

Vytváranie odkazov je proces získavania odkazov na vaše webové stránky pomocou iných webových stránok.
Odkazy v podstate fungujú ako hlasy alebo iní ľudia, ktorí sa za vaše stránky hlásia: hej, títo ľudia sú skutočne dobrí v tom, čo robia, a verím im dosť, že by som poslal svojich návštevníkov na ich webové stránky. Funguje to podobným spôsobom, že by ste odkázali svojmu kamarátovi, aby si kúpil výrobok v akejkoľvek predajni, pretože ste to vyskúšali, použili a milovali. Vo všeobecnosti platí, že čím kvalitnejšie spätné odkazy získate z relevantných stránok, tým vyššie bude vaše hodnotenie v službe Google.
Teraz kladiem dôraz na kvalitu slova, pretože existuje mnoho rôznych typov odkazov, ktoré môžete získať napríklad od fór, adresárov a odkazov na úpravy, aby sme vymenovali aspoň niektoré. Ale ak o tom premýšľate, miesto ako fórum, kde môže odkaz umiestniť prakticky každý, bude mať pravdepodobne menšiu hodnotu ako odkazový formulár nejakého iného blogu.
Predstavte si že ste zubár, ak budete mať link z diskusného fóra bude to mať malú hodnotu. Ak získate odkaz od výrobcu je to fajn. Ak od lekára s ktorým súvisí vaša pôsobnosť tak to bude geniálne. Ale lekár získa spätný odkaz od automechanika, hodnota nebude takmer žiadna